Handledning och konsultation

[vc_row row_type=”row” use_row_as_full_screen_section=”no” type=”grid” anchor=”handledning” icon_pack=”font_awesome” content_menu_fe_icon=”arrow_back” text_align=”left”][vc_column width=”1/1″][vc_column_text]

Handledning

Handledning riktar sig till andra professionella och sker utifrån en överenskommelse om uppdrag och tidsramar. Handledningen kan rikta sig till såväl en enskild person som till en grupp. Handledningen kan syfta till att ge möjlighet för reflektion kring sitt arbete, vilket i sin tur kan bidra till nya perspektiv och att arbetet sätts i ett sammanhang.  Det kan också vara ett sätt att öka kunskapen.[/vc_column_text][vc_empty_space height=”40px”][/vc_column][/vc_row][vc_row row_type=”row” use_row_as_full_screen_section=”no” type=”grid” anchor=”konsultation” icon_pack=”font_awesome” content_menu_fe_icon=”arrow_back” text_align=”left”][vc_column width=”1/1″][vc_column_text css=”.vc_custom_1426512360679{padding-bottom: 70px !important;}”]

Konsultation

Rådgivande samtal utifrån något bekymmer den som konsulterar upplever. Man träffas för ett avgränsat antal samtal för att diskutera möjliga sätt att hantera situationen på.
I konsultation till en annan yrkesperson kan man resonera om någon svårighet den som konsulterar upplever, men där personen i fråga bär det fulla ansvaret i yrkessituationen och själv väljer om det man kommer fram till i konsultationen är användbart.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]